A HOTREC 21 minősítési alapelve

 

  1. A minősítési rendszereknek biztosítani kell, hogy a vendégek pontos információt kapjanak az egyes kategóriák követelményeiről
  2. A minősítési rendszerek követelményeit – azok teljességében – on-line formában meg kell jeleníteni angolul, s az adott ország nyelvén a www.hotelstars.org honlapon.
  3. A szállodák csillaggal történő minősítéséről, a minősítési rendszerről szóló információkat  közérthető módon kell a vendégeknek bemutatni.
  4. A minősítési követelményeknek összhangban kell lenni a jogi előírásokkal.
  5. A szállodák minősítésének minden kategóriában biztosítani kell  a hotelek tisztaságát és megfelelő karbantartottságát.
  6. Ezeknek a rendszereknek ösztönözni kell a minőségmenedzsment eszközeinek használatát.
  7. Arra kell ösztönözni a tour-operátorokat, utazási irodákat, a szállodai on-line szobafoglalási rendszereket és fogyasztói honlapokat, hogy a hivatalos szállodai minősítést használják.
  8. Biztosítani kell, hogy az egyes szállodák besorolására vonatkozóan pontos és naprakész adatok álljanak rendelkezésre a tour-operátorok, utazási irodák, a szállodai on-line szobafoglalási rendszerek és fogyasztói honlapok részére.
  9. A minősítés alapján adható csillagok száma 1-5 között lehet.
  10. A szállodák csillaggal történő minősítése csak a követelmények teljesítésének ellenőrzése alapján történhet.
  11. Ezeket az ellenőrzéseket rendszeresen el kell végezni.
  12. Az ellenőrzéseket a helyszínen kell végezni.
  13. A szállodák minősítésével kapcsolatos vendégpanaszokat rendszerezett formában kell kezelni.
  14. A szállodák minősítésére vonatkozó döntésről az érintett hotelt indoklással kiegészítve kell tájékoztatni.
  15. A minősítési rendszernek lehetővé kell tenni a fellebbezést az érintett hotel részére.
  16. A minősítési rendszernek bizonyos rugalmasságot kell biztosítania a követelmények teljesítése ellenőrzésénél.
  17. Az egyes kategóriák követelményeit rendszeresen módosítani kell a piaci igények változása szerint.
  18. Amennyiben egy tagországban felmérést végeznek a szállodák minősítésével kapcsolatos vendégelvárásokról, annak eredményeit  javasolt a HOTREC tagszövetségekkel megosztani.
  19. A minősítési rendszerek létrehozásánál a felszereléssel, és szolgáltatással kapcsolatos követelményeket kell hangsúlyozni, hogy a harmonizációt európai és nemzetközi  szinten elősegítsék.
  20. A szállodai minősítési rendszerek követelményeinek felállításánál tanácsos a más országokkal való együttműködés, ami elősegíti a különböző rendszerek harmonizációját.
  21. Azokban az országokban, ahol a szállodai minősítési rendszereket állami szervezetek szabályozzák, működtetik,kívánatos, hogy azok szorosan együttműködjenek a vállalkozókkal.
Copyright 2010 Magyar Szállodaszövetség